Art director

Art director – zawód w branży reklamowej, pracownik działu kreatywnego w agencji reklamowej (zobacz: agencja reklamowa; por. reklama). Zajmuje się projektowaniem, przygotowaniem i opracowaniem części wizualnej kampanii reklamowej. Przynależy do zespołu kreatywnego (creative team), grupy roboczej w obrębie działu agencji reklamowej, w obrębie którego współpracuje stale z copywriterem. Tym samym terminem określa się także analogiczne stanowiska pracy w działach marketingu dużych przedsiębiorstw, a także w telewizji czy przedsiębiorstwach prowadzących działalność marketingową w Internecie.


Art director w telewizji

W stacjach telewizyjnych art directors odpowiedzialni są za warstwę wizualną czy też ogólnie rozumiany design programów produkowanych i transmitowanych przez stację. Znaczna część ich obowiązków wiąże się więc bezpośrednio z produkcją programów. Zazwyczaj jednak osoby wykonujące ten zawód zajmują  się także innymi aspektami związanymi ze sferą wizualną funkcjonowania stacji telewizyjnej, w tym np. materiałami drukowanymi. Przynależy tu także opracowanie broszur promocyjnych, a także dbałość o ogólną oprawę wizualną działań marketingowych stacji telewizyjnej.

Zobacz też: account manager.

Bibliografia:

  • Ward Preston, What an Art Director Does. An Introduction to Motion Picture Production Design, 1994.

Tagi
Encyklopedia ekonomiiEncyklopedia sztuk pięknychLeksykon języka angielskiego

Dodaj komentarz